sobota, 13 lutego 2016

#1 Just have a dream

Hej, dzisiaj zajmę się oceną pierwszego ochotnika-Just have a dream

1.Pierwsze wrażenie (7/10)

Po wejściu na bloga byłam pod wrażeniem-bardzo ładna szata graficzna. Blog jest jak najbardziej w moim klimacie. Kolory są delikatne i stonowane. Wielki plus za to! Adres bloga nie jest oryginalny. Kojarzy mi się bardzo ze zwykłą nastolatką, która chce założyć bloga, ale nie ma na niego pomysłu. Nagłówek jest zrobiony dobrze (ładne pasujące do siebie zdjęcia, stonowany napis), niestety w ogóle nie obrazuje kto prowadzi bloga, o czym jest blog. Po prostu zwykły ładny obrazek bez żadnego głębszego sensu.

2.Grafika (7/10)

Jak już wspomniałam wyżej, grafika jest bardzo ładna, kolory są dobrze dobrane. Podobają mi się zakładki, dzięki którym łatwiej odnaleźć się na blogu-duży plus. Powinnaś jednak zmienić czcionkę z tytułem posta, gdyż nie wyświetla dobrze polskich znaków i efekt jest niezbyt zadowalający. Co do postów w których dodajesz zdjęcia-jeden wielki ''misz-masz''. Zdjęcia są umieszczone jak dla mnie losowo, ściągają tekst na boki albo w dół. Wydaje mi się też, że używasz za dużo pogrubiania, podkreślania i kursywy-w poście ''jak dbam o włosy'' jest tego tyle, że można się pogubić. Poza tymi kilkoma rzeczami nie mam się do czego przyczepić, grafika prosta i bardzo ładna.

3.Treść i poprawność (4/10)

Szukałam, szukałam i nie znalazłam-brak jakichkolwiek błędów ortograficznych, interpunkcyjnych. Nie znalazłam też żadnego poważnego błędu składniowego. Za to ogromny plus. Mam tylko takie pytanie-o czym właściwie miał być ten blog? Bo ja postrzegam to tak, że nie wiesz za bardzo o czym pisać, a piszesz bo piszesz. Pierwsza zakładka to ''problemy''-super pomysł, każdy z nas je ma i na pewno komuś pomożesz. Wchodzę i widzę dwa posty ''samookaleczanie'' i ''dystans do siebie''-hmm, dość oklepane tematy. I faktycznie, posty są napisane mądrze, ale nic nowego nie odkrywają. Oczywiście, jeśli komuś pomagają to świetnie, natomiast jak dla mnie, takich postów jest pełno i na pewno ta zakładka nie przyciągnie na Twojego bloga nowych czytelników. Kolejna zakładka ''kosmetyki''. Dziwnie czyta się bloga, który nie jest ukierunkowany na żadną tematykę. Tutaj czytam o tym, że samookaleczanie jest złe a zaraz dostaje recenzje nowego szamponu. 
Widzę, że na blogu jesteś osobą anonimową, nie znalazłam ani jednej informacji o Tobie. No, może nie licząc '' Co prawda w wieku szesnastu lat nie jestem jakimś super psychologiem''. Oczywiście to zależy od Ciebie, ale czy nie byłoby lepiej, gdyby Twoi czytelnicy wiedzieli chociaż jak się do Ciebie zwracać? Ludzie lubią wiedzieć, czyje posty czytają. Dodatkowo znalazłam jeszcze zakładkę ''TAGI''. Zastanawia mnie tylko, czy ktoś chce czytać coś w stylu ''faktów'' nie wiedząc nawet, kto to pisze? W zakładce ''o mnie'' masz napisane tylko, że kochasz fotografie i podróże. Dobrze, wiem już jakie masz zainteresowania. A teraz chciałabym wiedzieć, kto ma te zainteresowania-piętnastoletnia Ola czy trzydziestoletni Janek. Wystarczy imię i wiek. Nie musisz nawet dodawać zdjęć. Ważne, żeby czytelnik wiedział na czyjego bloga trafia.

4.Dodatkowe punkty

Nie mam za co przyznać dodatkowych punktów, przepraszam jeśli Cię to urazi, ale blog jest przeciętny. Nie znalazłam na nim nic nowego. Takich blogów jak ten jest tysiące. Po różnorodności postów wnioskuję, że nie masz za bardzo pomysłu o czym go prowadzisz. Jedyny plus to szata graficzna-bardzo ładna, ale za to dostałaś już punkty w drugim punkcie.

5.Ocena dwóch ostatnich postów

a)kompleksy a dystans do siebie (8/10)
Post jest bardzo krótki mimo, że porusza poważny problem. No ale dobrze, to że jest krótki nie musi oznaczać, że jest nieprzydatny.
''Powiem wam, że jeszcze około dwa-trzy lata temu na samą myśl o tym, że ktoś wytknie mi coś, czego się bardzo wstydzę robiło mi się słabo.''-Coś czego się wstydzę? Wstydzić można się wielu rzeczy. Domyślam się, że chodzi o jakieś cechy fizyczne, jednak fajnie by było gdybyś to sprecyzowała.
Trudno jest mi się zagłębić w to co napisałaś. Bardzo krótki post-nie ma się do czego przyczepić. Widać, że miałaś dobre intencje pisząc tego posta, natomiast jak już wspomniałam-nie jest to nic nowego i z pewnością nie przyciągnie nowych czytelników.

b)Jak dbam o włosy? (5/10)

Po przeczytaniu tytułu posta byłam nieco zmieszana. I znowu się powtórzę-czytam o ciężkim temacie jakim są kompleksy, przewijam bloga w dół i natrafiam na post o pielęgnacji włosów. Nie uważasz, że to trochę do siebie nie pasuje? No ale nic, zaczynam czytać. Pierwsze co się rzuca w oczy to zdjęcie suszarki, które drastycznie przesunęło następny tekst. Popracuj nad wstawianiem zdjęć. Dalej widzę zdjęcia opisywanych produktów. Fajnym urozmaiceniem byłoby dodanie zdjęć robionych przez siebie-ale nie jest to konieczne. Dalej nie mam się do czego przyczepić. Poza jedną sprawą. Opisujesz jak dbasz o swoje włosy. A czy mogłabym zobaczyć zdjęcie tych włosów? Na pewno post stałby się bardziej wiarygodny i można by było zobaczyć, że opisywane kosmetyki naprawdę świetnie pielęgnują włosy. No cóż, zdjęcia są poprzestawiane, tekst też się rozleciał. Treść dobra, ale wykonanie bardzo słabe.

Co poprawić?

a)uzupełnij opis bloga-dodaj podstawowe informacje o sobie.
b)postaraj się nakierować bloga na konkretną tematykę
c)może uda Ci się wymyślić oryginalniejszą nazwę? :)
d)popracuj nad wstawianiem zdjęć

OCENA: 31/50 czyli dostateczny+


Mam nadzieję, że ta ocena w żaden sposób Cię nie uraziła. Wiem, że wytknęłam bardzo dużo błędów, ale nie ma się czym martwić. Jeśli poprawisz te kilka błędów, Twój blog naprawdę będzie miał szanse zyskać wielu czytelników. Nie poddawaj się i cały czas pracuj nad blogiem! :)

1 komentarz:

  1. Dzięki za ocene :> faktycznie uswiadomilas mi pare rzeczy o moim blogu. Postaram sie to jak najszybciej pozmieniac.

    OdpowiedzUsuń