sobota, 13 lutego 2016

#3 Dreams Lifestyle

Tym razem ocena bloga Dreams Lifestyle (lifestyle)

1.Pierwsze wrażenie (8/10)
Pierwsze co pomyślałam po wejściu na bloga to ''wow''. Tło bardzo ładne-stonowane, ale jednak przyciągające uwagę. Co do adresu-bardzo łatwy do zapamiętania, a to ważne. Jest jednak jeden minus-ciężko jest się zorientować na blogu. Wszędzie jest dużo wszystkiego-gadżety, opisy...można dostać oczopląsu. Niemniej jednak pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne.

2.Grafika(7/10)
Grafika na bardzo wysokim poziomie. Po zobaczeniu zakładek pomyślałam ''super, łatwo będzie się odnaleźć''. Myliłam się. Jak dla mnie zakładki są po to, żeby każdy potencjalny czytelnik mógł wybrać sobie odpowiednią kategorie postów, bez przymusu przewijania całego bloga. Pomyśl nad takim rozwiązaniem, bo w zakładkach na Twoim blogu widzę tylko kilka możliwości kontaktu, link do autora szablonu i kilka słów o was. Nic więcej przydatnego tam nie ma. Nie mniej jednak widać, że bardzo starasz się z prowadzeniem tego bloga. Czcionka super-bardzo przyjemnie czyta się tekst. Jedyna wada to właśnie nadmiar tych gadżetów i kolorów, przez to strasznie ciężko skupić się nad najważniejszym-czyli postem. Najbardziej denerwujący jest pasek ''popularne''. Bardzo dużo rozproszonego tekstu, który strasznie rozprasza czytelnika.

3.Treść i poprawność(7/10)
Na początek nasuwa mi się pytanie:O czym jest ten blog? Naprawdę nie mogę się odnaleźć. Z jednej strony kilka recenzji, z drugiej trochę o książkach, jeszcze dalej widzę jakieś TAGI. Bardzo ciężko jest się odnaleźć na Twoim blogu.
Co do treści postów, nie mam nic do zarzucenia. Piszesz dobrze, nie znalazłam żadnego błędu. To jak najbardziej na plus.
Co do zdjęć, jestem trochę rozczarowana.  Są bardzo słabej jakości, niekiedy rozmazane. Oczywiście rozumiem, że nie trzeba mieć najlepszej lustrzanki żeby prowadzić bloga. Ale staraj się robić zdjęcia w świetle dziennym, a przede wszystkim nie wstawiaj rozmazanych zdjęć! To bardzo odstrasza potencjalnego czytelnika!
Dalej, po wejściu w zakładkę ''autorki'' ukazują mi się opisy dwóch tajemniczych osób ukrytych pod pseudonimami. Wchodzę w pierwszą- Skyfall. Ukazuje mi się coś takiego:
''Liczy sobie szesnaście lat i jest tą Alicją z Krainy Czarów. Zaczytana, buja w obłokach. Zafon uczył ją metafor, a Tołstoj szkolił w romansach. Jednak obydwoje polegli''
Jest tą Alicją z Krainy Czarów? Dlaczego? Mogłabyś trochę to rozwinąć, bo tak na dobrą sprawę z tego opisu można jedynie wywnioskować, że autorka ma szesnaście lat.
Zauważyłam też posta na temat pomocy chorym dzieciom lub zwierzętom. Za to masz u mnie wielkiego plusa. Widzę, że Twój blog jest już dość popularny (ponad 200 obserwatorów i ponad 70.000 wejść). Ciesze się, że ktoś potrafi wykorzystać tą popularność w inny sposób, niż ciągłe reklamowanie ubrań.

4.Dodatkowe punkty(1)
1)Zawsze daje dodatkowe punkty za spójność i brak błędów.

5.Ocena dwóch ostatnich postów
a)co nadaje sens mojemu życiu?(5/10)
Mówią, że nie jesteśmy wyspą i potrzebujemy towarzystwa, by nie czuć się samotni i móc się rozwijać-Nie rozumiem tego porównania. ''Nie jesteśmy wyspą'' a dlaczego mamy nią być? Nie ma sensu dawać niepotrzebnych i niezbyt zrozumiałych metafor.
Dalej widzimy znane doskonale dla wszystkich rzeczy, które nadają sens życiu. Wszystko przeplatane jest zdjęciami słabej jakości, które w dodatku nie nawiązują w żaden sposób do tematyki posta. Fakt, piszesz ładnie i nie robisz błędów stylistycznych. Temat jest jednak tak oklepany przez wszystkich blogerów, że nikomu nie chce się już tego czytać.

b)o molach książkowych (7/10)
W tym poście mowa o zaletach czytania. I znowu to samo co w poprzednim poście- bardzo ładnie napisane coś, co wszyscy doskonale wiedzą. Tak naprawdę nie dowiaduje się niczego nowego. Już od podstawówki słyszymy dlaczego warto czytać-w szkole, od rodziców, od znajomych, a teraz dodatkowo na Twoim blogu. Myślę, że jeśli ktoś nie czyta książek, to takie oczywiste zalety i tak go nie przekonają. A jeśli ktoś czyta, to na pewno zna te wszystkie zalety. Także post jest napisany bardzo ładnie, ale moim zdaniem zbędny.

Co poprawić?
a)mogłabyś zmienić trochę zakładki, to znaczy dodać do nich przydatne kategorie
b)dobrze by było, gdybyś powiększyła pole tekstowe bloga, bo wydaje się, że połowa to posty a połowa to dodatki
c)popraw jakość zdjęć-nie dodawaj tych rozmazanych, robionych pod światło.

OCENA:35/50 czyli dobry-

Tak jak wychodzi z oceny-Twój blog jest dobry. Brakuje mi tak wyraźnych kategorii, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Ale myślę, że nadajesz się do prowadzenia bloga i po wprowadzeniu tych kilku zmian, możesz liczyć na coraz większą liczbę czytelników! :)

//zapraszam do wstawienia na swojego swojego bloga linka do tego bloga-więcej osób będzie mogło uzyskać rozwiniętą ocenę!//

5 komentarzy:

  1. Dziękuje za ocene, jednak się z nią nie do końca zgadzam, coż kwestia gustu. Bloga prowadzą dwie osoby, ja i współautorka. Ona ma prawo prezentować się jak chce i to jest jej sprawa jak się przedstawia w opisie.Jeśli nie rozumiesz porównania Alicji-cóż, twoja sprawa. Jeśli nie znasz cytatu "Człowiek nie może być samotną wyspą." Hemingwaya, cóż, to już twoja sprawa. Co do zdjęć to od dłuższego czasu mam problem z telefonem i stąd poprzednie zdjęcia były nie najlepszej jakości, jednak weżmy pod uwagę również to, że blogger również niszczy ich jakość, na to sposobu na tą chwile nie ma.

    A co do kategorii...nie sądze, by trzeba było je diametralnie zmieniać skoro są etykiety po boku, które przekierowują do danych postów. I wątpie, by osoba z ocenialnią, posiadającą przecięty wygląd bloga, wręcz podstawowy mogła zarzucać osobie, która dużo czasu spędziła nad wyglądem jak powinniem wyglądać. Jednak, wezme te uwagi do serca.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ocena nie miała Cię w żaden sposób urazić. Wiadomo, każdy człowiek jest inny i każdy ma inne gusta. Cytat jakoś nie zapadł mi w pamięci, zdarza się. To dobrze, że się ze mną nie zgadzasz. Ważne żeby mieć własne zdanie. To co ja napisałam to są jedynie porady, pisane z perspektywy przeciętnego czytelnika. A co do wyglądu tego bloga-zdaje sobie sprawę, że nie zachwyca. Był założony kilka dni temu, nad szablonem cały czas pracuje. To jest moja 3 ocena, więc przepraszam, jeśli nie wszystko jest jeszcze tak jak powinno, cały czas się jeszcze uczę :)
      W każdym razie, życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga! :>

      Usuń
    2. Rozumiem i dziekuje: )

      Usuń
  2. Bardzo dziękujemy za ocenę, krytykę trzeba przyjąć.
    Ja jedynie napiszę, że nazywam się Skyfallgirl, nie Skyfall, a jeśli ktoś wydaje opinię/recenzję na czyjś temat (co jest w porządku), to niech trzyma się zasad interpunkcji, poprawności i dobrej stylistyki.
    Jeszcze raz dziękuję za ocenę, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie musiałam gdzieś przeoczyć, dzięki za zwrócenie uwagi :)
      Staram się wszystkiego trzymać, na razie to moja 3 opinia, cały czas się jeszcze uczę. Pozdrawiam

      Usuń