niedziela, 14 lutego 2016

#4 Stylizacje, moda, uroda

Hej! Dzisiaj ocena bloga Stylizacje, moda, uroda (lifestyle)

1.Pierwsze wrażenie (9/10)
Hmm, po wejściu na bloga byłam zachwycona. Prezentuje się naprawdę świetnie! Bardzo ładny nagłówek. Co prawda, nie jest jakiś zbytnio głęboki i ciekawy, no ale prezentuje się ładnie. Co do adresu bloga-nie zbyt mi się podoba. Bardzo oklepany i mało oryginalny. Ze względu na adres, na pewno nie weszłabym na bloga. Kojarzy mi się ze zwyczajnym blogiem nastolatki, nic specjalnego. No ale tak jak już mówiłam, pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne.

2.Grafika(10/10)
Jak już mówiłam, pierwsze wrażanie było pozytywne z powodu bardzo dobrej grafiki. Kolory są świetnie do siebie dobrane i co najważniejsze nie rozpraszają czytelnika. Cóż tu dalej pisać, Twój blog wygląda bardzo profesjonalnie. Duży plus za zakładki. Blog ma bardzo rozbudowaną tematykę-tutaj gotowanie, zaraz dalej DIY, później poradnik desingu. No a dzięki zakładką, każdy może znaleźć coś dla siebie. Co do zdjęć, które wstawiasz na bloga-są dobrej jakości, nie znalazłam żadnego rozmazanego czy zaciemnionego. Podobają mi się też ten pomysł z tytułem posta na zdjęciu, wygląda to bardzo profesjonalnie. Kolejny plus za gadżety. Są bardzo ładnie wpasowane w kolorystykę bloga. Bez problemu można dostać się na Twoje profile, między innymi na instagramie czy weheartit. No cóż, w kwestii grafiki naprawdę nie mam się do czego przyczepić.

3.Treść i poprawność(8/10)
Z tego co wywnioskowałam, Twój blog jest o:gotowaniu, robieniu samemu różnych ozdób etc, można znaleźć też posty Twoim życiu. Dość dużo jak na jednego bloga i bardzo często ludzie nie dają sobie rady z tak rozbudowaną tematyką. U Ciebie jest to bardzo ładnie pogrupowane i szybko można się zorientować co i jak. W zakładce DIY znalazłam post zakładkach do książek. Fakt, jest bardzo ładnie opisany, wszystko szczegółowo. No, może poza jednym. Na Twoim miejscu dodałabym wymiary karteczek, jakich trzeba użyć do zrobienia ''zjadacza książek''.
Teraz przejdźmy do zakładki z gotowaniem. Pierwsze co widzę to przepis na pierniczki. Był dodany na dwa dni przed świętami, czyli idealna pora. Składniki ładnie opisane. Brakuje tylko, ile przyprawy do piernika powinniśmy dodać? Domyślam się, że chodziło Ci o jedno opakowanie. Niestety, przyprawy do pierników pakowane są różnie-jednej jest 90g, innej 120g. Warto napisać więc, o którą Ci chodzi. Dalej czytamy: ''Wstawiamy do piekarnika na 180 stopni. Pieczemy, aż do uzyskania pożądanego efektu.'', czyli? Zawsze, jak piszesz przepis to postaw się na miejscu osoby, która nigdy w życiu tego nie piekła i nie wie, jak to zrobić. Bo to, że napiszesz ''do uzyskania pożądanego efektu'' to tak na dobrą sprawę nie mówi nic. Lepiej już napisać ''około 20 minut''. Wtedy łatwiej jest odnieść się do tego, jak powinien wyglądać efekt końcowy. Co do zakładki ''tygodnik'', nie będę się wypowiadać. Nigdy nie czytałam Twojego bloga, nie wiem kim jesteś tak więc raczej nie zainteresuje mnie w tym momencie post o tym, co robiłaś w tym tygodniu. Chociaż, jeśli ktoś jest z Tobą długo i go to interesuje, to fajny pomysł na post :)
Duży plus za zakładkę ''o mnie''. Są tam wszystkie dane przydatne dla osoby, która pierwszy raz wchodzi na Twojego bloga. Mimo tego, że jesteś bardzo młoda (z tego co wyczytałam masz trzynaście lat) uważam, że piszesz bardzo dojrzale i potrafisz zainteresować czytelnika.
Mimo tych kilku drobnych błędów, piszesz ciekawie, nie robisz żadnych błędów. Myślę, że na Twoim blogu każdy znalazłby coś dla siebie.

4.Dodatkowe punkty(3)
1)na pewno chciałabym przyznać punkty za ładnie opisane pomysły na zrobienie zakładek.
2)muszę dać Ci punkt za wygląd bloga, bo jest naprawdę świetny i dopracowany
3)standardowo dodatkowy punkt za brak błędów

5.Ocena dwóch ostatnich postów
a)Urodzinowe Q&A + mały konkurs(8/10)
Hmmm, tutaj nie mam za dużo do ocenienia. Standardowe Q&A, które widziałam już milion razy. Pytania są przeplatane zdjęciami pieska i jakiegoś misia. Rozumiem, że na zdjęciach jest Twój piesek, ale wytłumacz mi, dlaczego pytania są przeplatane zdjęciami pluszaka? Konkurs jest w porządku-w zamian za obserwacje Ty polecisz czyjegoś bloga. Myślę, że ten post jest ciekawy dla osób, które są z Tobą dłużej, bo dla mnie jest po prostu nudny. Co do błędów-szukałam ,szukałam...i nic nie znalazłam-to na plus.

b)poradnik Designu #4 Jak wyróżnić komentarze autora?(8/10)
W tym wypadku mamy do czynienia z postem, który ma na celu pomóc nam w tworzeniu wyglądu bloga. Zjeżdżamy na dół i widzimy ciąg liter i cyfr, kompletnie niezrozumiały. Piszesz, że ''możemy tu trochę pozmieniać''. Dokładnie opisałaś, w którym miejscu co się zmienia, ale nie dodałaś najważniejszego-co wpisać, żeby to zmienić? Co mam wpisać, żeby zmienić kolor tła? Zabrakło tych kilku informacji. Poza tym post jest przydatny, ale tylko dla osób które znają się już, choć trochę na prowadzeniu bloga.

Co poprawić?
Ciężko jest napisać co powinnaś poprawić, bo praktycznie nic takiego nie ma. Jedynie co to przy przepisach mogłabyś dokładniej pisać ile czasu piec i sprecyzować ilość składników.

OCENA:46/50 czyli bardzo dobry

Prowadzisz bardzo dobrego bloga. Jest ciekawy, każdy może znaleźć coś dla siebie. Do tego jest bardzo ładnie wykonany i estetyczny :)

//zapraszam do wstawienia na swojego swojego bloga linka do tego bloga-więcej osób będzie mogło uzyskać rozwiniętą ocenę!//

3 komentarze:

  1. Dziękuję za ocenę! Staram się coraz przywiązywać wagę do szczegółów, ale czasami czegoś nie zauważę ;) Teraz, gdy piszę post sprawdzam wszystko wiele razy, by było jak najlepiej. Jeśli chodzi o ostatni poradnik designu to rozumiem, że osoby, które nie znają choćby podstaw nie zorientują się. Sama kiedyś była w tym kompletnie zielona. W przepisach postaram dodawać się dokładniejsze miary i sprecyzować czas przyrządzania. Bardzo dziękuję Ci za ocenę, link do Twojego bloga pojawi się w dzisiejszym poście. Mam małą poradę. Zmień strefę czasową w ustawieniach, bo wyświetlają się godziny z innego państwa ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do nazwy to bloga zakładałam dosyć dawno. Myślałam o zmianie, ale przez to mogłabym stracić czytelników, gdyż nie znaliby nowego adresu. Gdy będę chciała wykupić domenę na pewno zmienię, bo wtedy obecny adres będzie przekierowywał na nowy :)

      Usuń
    2. Rozumiem, lepiej zatrzymać ten adres niż stracić stałych czytelników :)

      Usuń