sobota, 20 lutego 2016

#8 Dwa-pamiętniki

Z tej strony nowa redaktorka tego bloga, która także będzie oceniać blogi.
Dobra, dość tego nudnego przywitania, zabierzmy się do oceny ósmego już bloga którym jest...

Dwa pamiętniki, o tematyce opowiadanie-pamiętnik.

1. Pierwsze wrażenie (8/10)
Hmm, trudno opisać uczucia, które zagościły u mnie w głębi po wejściu na tego bloga. Po części były to uczucia pozytywne, a po części negatywne. Aczkolwiek blog wygląda całkiem przyjaźnie, jednak ten standardowy i niepowalający nagłówek może niektórych odstraszyć.

2. Grafika (6/10)
Grafika nie jest powalająca. Prawa kolumna po części na początku wskazywała na minimalizm, jednak nagłówek jak i wygląd postów zupełnie wypędził tę myśl. Nie rozumiem tutaj jednego - na nagłówku kolor różowy jest przedstawiony jako łososiowy, jednak w postach itd. jest on bardziej wyraźny i bardzo podobny do fioletu. Kompletnie to mi nie pasuje. Za to czcionka w postach jak i w kolumnie wygląda całkiem schludnie, miło się czyta.

3. Tekst i poprawność (9/10)
Ogólnie nie widzę błędów interpunkcyjnych i ortograficznych, jednak wahałabym się co do składni zdań. Nie rozumiem też, dlaczego na jednym blogu są tak jakby dwa zupełnie inne opowiadania (chodzi mi o to, że jest jedna dziewczyna i druga). Pomijając to, chyba jednym - przynajmniej jedynym wyhaczonym przeze mnie - błędem są dialogi. Są źle napisane.

4. Dodatkowe punkty(1)
1) klasyk, czyli punkt za brak błędów

5. Ocena dwóch ostatnich postów
a) 2. Alicja - nowy dom.(10/10)
Zdaje mi się, że musiałabym przeczytać też pierwszą część by zrozumieć drugą, więc tak też zrobiłam by tutaj uniknąć jakichkolwiek nieporozumień. Ogólnie nie wiem jak to ocenić, bo zdaje mi się, że musiałabym ocenić też całe to opowiadanie, ale nie widzę tutaj żadnych błędów, więc co tu dużo mówić - 10/10.

b) 23 marca (Nicole) (8/10)
Tutaj już nie chciało mi się czytać dwóch wcześniejszych postów (tak, leń). Spróbuję za to posprawdzać błędy
"Rodzice nadal się nie zorientowali...właściwie, długo im to zajmie." - Nie znalazłam spacji pomiędzy trzema kropkami a słowem właściwie, dodatkowo zdanie powinnaś zacząć od dużej litery.
Dodatkowo - tak jak pisałam, powinnaś poprawić dialogi, których akurat tutaj było sporo, a niestety na nich poległaś.

CO POPRAWIĆ?
a) Pisownię dialogów
b) Zmieniłabym trochę wygląd bloga, a raczej nagłówek

OCENA: 42/50 czyli bardzo dobry -

Nie przepadam za pamiętnikami, ale jeżeli poprawisz wyżej wymienione błędy i zastosujesz się do tego co pisałam w "co poprawić" - na pewno zbierzesz choćby małe grono czytelników :)

/jeffersona

4 komentarze:

  1. http://inkwizytornia.blogspot.com/2016/03/szczere-oceny-blogow-czyli-jak-nie.html

    Serdecznie zapraszam do przeczytania posta! Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie — calutki dotyczy tej ocenialni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie polecam, chociaż nie wiadomo, o czym jest blog. Ale przynajmniej nie ma błędów ;)

    OdpowiedzUsuń