sobota, 13 lutego 2016

#2 Nie każdy dostaje drugą szansę.

Tym razem oceniam bloga Nie każdy dostaje drugą szansę. (opowiadanie)

1.Pierwsze wrażenie  (5/10)
Pierwsza myśl po wejściu na bloga-czerwono. Nagłówek przedstawia dziewczynę. Nie wiem tylko, kim ona jest i w jaki sposób związana jest z blogiem. Czy tak wygląda bohaterka opowiadania, czy autorka? Co do nagłówka, mógłby również zawierać tytuł bloga, który doskonale nawiązuje do opowiadania. Co do adresu bloga-nie jest zbytnio oryginalny. Mogłaś wymyślić coś oryginalniejszego niż imię bohaterki. Niemniej jednak jest łatwy do zapamiętania. Brakuje zakładki o bohaterach, nowemu czytelnikowi łatwiej byłoby się odnaleźć.

2.Grafika (3/10)

Co do szaty graficznej-uważam, że zupełnie nie pasuje do bloga. Kolor bardzo rozprasza podczas czytania. Czcionka bardzo dobrze wybrana, nie rozprasza, jedyna uwaga to to, żeby zmienić jej kolor na ciemniejszy. Duży plus za nagłówki, bardzo ładnie się prezentują.  Bardzo ważna zmiana której bym dokonała-poszerzenie pola tekstowego. Wydaje mi się, że na Twoim blogu zamiast opowiadania króluje tło. Jeśli jest to blog z opowiadaniem, dodałabym kilka zakładek. Po pierwsze ''bohaterowie''. Mogłabyś nawet w jednym zdaniu opisać bohaterów i powiązania między nimi. To na pewno ułatwiłoby czytanie. Druga sprawa-brakuje miejsca w którym można by bez przeszukiwania bloga przeczytać prolog lub chociaż krótki opis tego o czym piszesz.

3.Treść i poprawność (9/10)


''Zastanawialiście się kiedyś co dzieje się z człowiekiem po śmierci? Większość wierzy, że na podstawie naszych życiowych wyborów trafiamy do piekła lub nieba. Każdy z nas wierzy w coś innego. Zawsze myślałam, że po śmierci następuje po prostu pustka – myliłam się. Istnieje jeszcze jeden świat. Ja do niego trafiłam.''-wow, prolog naprawdę zachęca do dalszego czytania. Dobrze napisany prolog to połowa sukcesu opowiadania. Mnie osobiście bardzo zaciekawił i z chęcią przeczytam więcej.
''Nazywam się Emma Red''-troszkę mało oryginalne. Mogłaś sięgnąć po bardziej tajemnicze imię. Ale to już tylko takie moje marudzenie.
''Wszystko tutaj wygląda tak jak w normalnym życiu. No może oprócz tego, że tak na prawdę wszyscy nie żyją i do końca nie wiemy dlaczego tak jest''-nie pasuje mi tutaj ''tak na prawdę wszyscy nie żyją''. Troszkę dziwnie to brzmi. Lepiej brzmiałoby ''nikt z nas nie żyje''
No cóż, muszę Ci powiedzieć, że mimo tych paru niedociągnięć piszesz bardzo ciekawie. Dobrze dobierasz opisy sytuacji, które swoją drogą świetnie rozwijasz. Widać, że lubisz pisać i faktycznie nadajesz się do tego. Poza tym, masz niesamowitą wyobraźnie-wspaniały pomysł na opowiadanie. Piszesz jak najbardziej w moim stylu. Weszłam na Twojego bloga po to, aby go ocenić i muszę przyznać, że będę go odwiedzać częściej. Co do poprawności-również nie mam się czego czepiać. Nie znalazłam ani jednego błędu-ortograficznego, interpunkcyjnego czy składniowego. W tych czasach to rzadkość-za to masz u mnie ogromny plus.

4.Dodatkowe punkty(3)
Muszę Ci przyznać punkty za trzy rzeczy:
1)Doskonałe opisy sytuacji oraz reakcji bohaterów. Czytając to opowiadanie czuje się, jakbym czytała książkę jakiegoś sławnego autora.
2)Pomysł- jeśli pomysł na opowiadanie był Twój, to jestem pod ogromnym wrażeniem. Masz super wyobraźnie, nie zmarnuj tego!
3)Może to dziwne, ale teraz rzadkością jest czytać bloga bez błędów ortograficznych. Za to również dostajesz punkt!

5.Ocena dwóch ostatnich postów 

a)dzień z Maxem (9/10)
Ten ''rozdział'' wydaje się całkiem ciekawy.Zdania wypowiadane przez bohaterów są spójne i interesujące. Szczerze mówiąc, ciężko mi określić w punktach co mi się podoba. Podoba mi się całość jako tekst, bardzo ciekawy, choć w momencie wypowiedzi Maxa-nieco smutne.
Przejdę teraz do tych rzeczy, które mi się nie podobają. Właściwie, jednej rzeczy.
''Ah, tak. Zamyśliłam się i nie wiedziałam, że upłynęło już tyle czasu''-W tym przypadku bardziej pasuje ''nie zauważyłam'' zamiast ''nie wiedziałam''
Reszta jest napisana bardzo dobrze, nie mam do czego się przyczepiać.

b)chcę żebyś była moja (9/10)

Tak jak powyżej, przejdę do tych rzeczy, które mi nie pasują.
''Nic specjalnego się nie wydarzyło.. – spuścił bluzkę na dół.''-spuścił bluzkę? lepiej brzmi ''opuścił bluzkę''
No i cóż, znowu nie widzę żadnych innych błędów. Ciężko mi więcej napisać na ten temat więcej. Świetny ''rozdział'' i tyle.

Co poprawić?

a)zdecydowanie wygląd-poszerzyć pole tekstowe, zmienić kolor na delikatniejszy i czcionkę na ciemniejszą
b)bardzo fajne byłyby zakładki o których pisałam w 2 punkcie

OCENA:38/50 czyli dobry


Tak jak wynika z oceny, prowadzisz dobrego bloga. Smutne jest to, że grafika tak drastycznie zaniża ocenę. Jak dla mnie, jeśli poprawisz to o czym pisałam, zasłużysz u mnie na bardzo mocną 5. Nie przestawaj pisać! Masz do tego ogromny talent, dodatkowo wyobraźnie, która jest u ciebie ogromnym plusem! :)
//zapraszam do wstawienia na swojego swojego bloga linka do tego bloga-więcej osób będzie mogło uzyskać rozwiniętą ocenę!//


3 komentarze:

  1. No proszę, a szablon zamawiałam z szabloriarni ; ) Chyba trzeba poszukać innej w takim razie. Pomysł na opowiadanie jest jak najbardziej mój. Nigdy nie zaglądam w zakładkę ,,bohaterowie'' na innych blogach, więc u siebie jej nie zrobiłam. Tym bardziej, że w zasadzie bohaterowie zostają wprowadzani w trakcie opowiadania i nigdy nie wiem czy zostaną na dłużej czy nie : ) Da się pomyśleć nad taką zakładką jak tylko ogarnę jak to zrobić. Bardzo dziękuję za ocenę i zastanowię się nad nową szatą graficzną ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to gratuluję jeszcze raz pomysłu, bo jest świetny :) Rozumiem, dodanie takiej zakładki to była jedynie moja sugestia. To co napisałam na temat szablonu to tylko moja opinia. Myślę jednak, że wystarczy jakiś jasny, minimalistyczny szablon-w końcu to co piszesz na blogu już samo w sobie przyciąga uwagę :) pozdrawiam!

      Usuń
  2. Niedawno trafiłam na tę „Ocenialnię", przejrzałam ocenki i zastanawiam się, co takiego mają z nich wynieść? Twoje rady w większości dotyczą wyglądu blogów, ich kolorystyki, zakładek itd.
    Prawie nigdzie nie widzisz błędów, chociaż wystarczyło zerknąć pobieżnie na oceniane wyżej opowiadanie i widać w nim masę powtórzeń, o których nie wspomniałaś autorce. Dajesz przykład:''Ah, tak. Zamyśliłam się i nie wiedziałam, że upłynęło już tyle czasu'' (O, czary! Po skopiowaniu odkryłam twój sposób na robienie cudzysłowów; nieprawidłowych zresztą) i zwracasz uwagę na sformułowanie „nie wiedziałam", nie zwracasz natomiast uwagi na niepoprawny zapis słówka „Ach" (http://sjp.pwn.pl/slowniki/ach.html)
    „Jak dla mnie, jeśli poprawisz to o czym pisałam, zasłużysz u mnie na bardzo mocną 5". – Aha, jak zmieni szablon, to będzie piątka? Jakoś nie rozumiem twojego systemu oceny, zwłaszcza, że oceniasz opowiadanie. Wartość merytoryczna Twoich ocen pozostawia wiele do życzenia.
    Mogłabym wypisywać dalej, ale zauważyłam, że inni już to zrobili pod kolejnymi postami (uwierz, naciśnięcie spacji nie boli), więc raczej sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń