poniedziałek, 15 lutego 2016

#7 Przemyślenia

Hej!
Tym razem przychodzę z oceną bloga-Przemyślenia (problemy nastolatków)

1.Pierwsze wrażenie (9/10)
Hmmm, pierwsze odczucie po wejściu na bloga jest mieszane. Po chwili jednak stwierdziłam, że blog jest ładnie i estetycznie wykonany. Tło moim zdaniem nawiązuje do tematyki bloga, jest wykonane starannie. Jedyne do czego mogę się przyczepić to duża ilość gadżetów po obu stronach, która nieco rozprasza. Chociaż może tylko ja tak myślę ze względu na to, że lubię minimalizm.

2.Grafika(8/10)
Grafika jest specyficzna-nie każdy lubi kolor różowy. Ja też nie jestem jego wielką fanką, no ale u Ciebie kolor jest delikatny, nie razi w oczy. Czcionka jest bardzo dobrze dopasowana, przyjemna dla oka. Co do czcionki użytej w tytułach postów-nie wyświetla polskich znaków. To znaczy wyświetla, ale w brzydki sposób. No ale nie jest to nic ważnego, bo nie przeszkadza w czytaniu. Mogłabyś zrobić jedną zakładkę w której dałabyś linki do wszystkich postów (coś w tym stylu jak ja daje link do ocenianego bloga). Wtedy każdy będzie mógł znaleźć temat, który najbardziej go interesuje.

3.Tekst i poprawność(10/10)
Powiem szczerze, że nie spotkałam się z blogiem o takiej tematyce. To znaczy, często widzę na innych blogach posty o podobnych tematach co Twoje, jednak jest to najczęściej jeden sporadyczny post. Ogólnie pomysł na bloga miałaś bardzo dobry, bo często osoby w wieku kilkunastu lat szukają rozwiązań swoich problemów, a jedyne co znajdują to niezrozumiałe regułki pisane przez dorosłych. Fajnie, że można u Ciebie poczytać o problemach młodzieży z perspektywy młodej osoby-zakładam, że sama jesteś nastolatką. Często młodzi ludzie wolą poradzić się osoby w swoim wieku niż osoby dorosłej. No to tyle pochwał na temat pomysłu, teraz przejdźmy do treści. Piszesz krótko, zwięźle i na temat. Ludzie bardzo rzadko czytają coś dłuższego w internecie-po męczącym dniu wolą poprzeglądać kilka zdjęć blogerek modowych, zamiast przeczytać coś wartościowego. No ale myślę, że na Twoim blogu można się na chwile zatrzymać. Posty piszesz prostym językiem, takim który trafia do młodzieży. Nie znalazłam żadnego błędu. Mnie osobiście blog bardzo się podoba-oryginalny i estetyczny.

4.Dodatkowe punkty(2)
1)na pewno punkt za oryginalność
2)klasyczny punkt za brak błędów

5.Ocena dwóch ostatnich postów
a)walentynki(9/10)
Powiem Ci, że temat jest odstraszający. Nie tylko dla singli, po prostu temat jest okropnie oklepany przez wszystkie blogerki, youtuberki i tak naprawdę wszyscy mówią dokładnie to samo. No ale zaczynam czytać.
''[...]opiera się na tym, że jak się kogoś kocha to się go kocha cały rok, a nie tylko w walentynki. Natomiast moim zdaniem to tak jakby powiedzieć, że pączki można jeść cały rok, a nie tylko w tłusty czwartek, a jednak jest tradycja, że właśnie wtedy jemy różnego rodzaju wypieki, tak samo jest z walentynkami jest to tradycja. Oczywiście uważam, że powinno się kochać kogoś cały rok, ale co złego jest w spędzaniu ze sobą czasu i obdarowywaniu się różnymi prezentami, a wiele osób to hejtuję.''-bardzo dobrze napisane. Wszyscy usprawiedliwiają hejty na walentynki tym, że powinno kochać się cały rok. Ale walentynki to jednak tradycja i ja też uważam, że nawet jeśli dziesięcio czy jedenastolatki spędzają je ze swoją sympatią to nie ma w tym nic złego. Piszesz ciekawie i w końcu czytam coś nowego bo czasami wydaje mi się, że połowa blogerek z internetu kopiuje jeden i ten sam tekst. Piszesz krótko, ale bardzo rzeczowo i mądrze. Tak trzymaj.

b)przeszłość, przyszłość, teraźniejszość-który okres czasu jest najważniejszy?(9/10)
Kolejny post i kolejny raz można by powiedzieć, że tematyka oklepana. Tutaj piszesz rzeczy dla większości osób oczywiste, ale i tak bardzo ładnie ubierasz to w słowa i bardzo przyjemnie się to czyta. Jeśli chociaż jedna osoba po przeczytaniu tego poczuła się lepiej lub pomyślała nad swoim życiem-to już jest sukces. No cóż więcej mogę powiedzieć, ładnie napisany post, żadnych błędów nie znalazłam.

CO POPRAWIĆ?
a)Ja na Twoim miejscu zmniejszyłabym ilość gadżetów do minimum, ale tutaj zależy od tego kto ma jakie gusta
b)Szczerze mówiąc to usunęłabym muzykę bo uważam, że jest zupełnie niepotrzebna

OCENA:46/50 czyli bardzo dobry

Twój blog jest bardzo ciekawy i oryginalny. Uważam, że powinnaś zyskać bardzo dużo młodych czytelników bo to co piszesz jest im najbardziej bliskie. Życzę powodzenia w dalszym blogowaniu! :)

//zapraszam do wstawienia na swojego swojego bloga linka do tego bloga-więcej osób będzie mogło uzyskać rozwiniętą ocenę!//

5 komentarzy:

  1. Nie spodziewałam się takiej oceny, miło mnie zaskoczyłaś. Bardzo zmotywowałaś mnie do dalszego blogowania.
    Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz bardzo fajny pomysł na bloga, życzę wielu czytelników! :)

      Usuń
  2. Kompletnie nie zgadzam się z oceną.
    Po pierwsze - w kwestii pierwszego wrażenia. Ja na przykład stwierdziłam, że jest to jak każdy blog - niezbyt wymagający nagłówek, wiele naćpanych gadżetów i prosty napis jako tytuł. I nie jest to kwestia lubienia czy nie lubienia minimalizmu.
    Co do tekstu i poprawności.. Nie dałabym tutaj 10/10. W tekst wlicza się treść, prawda? W takim razie odjęłabym punkty za to, że niektóre posty są żywcem skopiowane z internetu, także punkt za oryginalność mnie rozbawił.
    Może jestem czepialska i ciutkę niemiła, no ale ludzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie widziałam nigdy takiego samego posta w internecie więc nie mogę oskarżyć kogoś o plagiat, bez dowodów. Poza tym ocena jest pisana do autora bloga i to w jego interesie jest to, żeby posty nie byly przekopiowane z internetu. Pierwsze wrażenie opiera się na gustach danej osoby-albo się podoba, albo nie i na to nie ma innej rady :p

      Usuń
  3. "Czcionka jest bardzo dobrze dopasowana, przyjemna dla oka." - ja się nie zgadzam, ale okay, to moje zdanie
    "1)na pewno punkt za oryginalność
    2)klasyczny punkt za brak błędów" - no tutaj to tak z lekka to śmiechłam. Blog nie jest oryginalny, bo można znaleźć pierdyliard takich, a nawet znacznie lepszych i bardziej rozbudowanych. Treść bloga nie jest czymś odkrywczym, a jedynie kolejna wypowiedź nastolatki, która uważa, że wie więcej od innych i musi się tym pochwalić. Żadnych nowych czy dobrych nawet porad - nie ma. Także no z oryginalnością to pojechałaś. Jednak rozumiem, że każdy chce i ma do tego prawo, aby dzielić się swoimi przemyśleniami, żeby nie było. Tylko nie pisz, że jest oryginalny, bo to raczej nieprawda. Tak samo, jak z tym brakiem błędów. Błędy są, tylko ich nie widzisz tym bardziej, że sama je robisz.
    Gadżetów zbyt wiele nie jest, problem polega na tym, że szablon nie jest wysokiej klasy i wszystko przytłacza, dlatego ma się wrażenie, że jest naćkane. A muzyka może zostać, to kwestia gustu autora bloga. Tym bardziej, że nie włącza się automatycznie.
    PS. Stawiaj spację po obu stronach myślnika, bo to razi.
    PS2. Zamiast dywizu, stawiaj pauzę lub półpauzę.

    OdpowiedzUsuń